Pages

February 2, 2009

Kalau aku jadi salji


Kalau aku salji
Kecik je aku
Lagi kecik dari salji yg org bwat pakai polistrin
Kadang2 besar jgk
Macam kepingan corn flakes
Jatuh dari langit
Tapi banyak sangat
Pastu ramai orang rasa happy
Tengok aku turun dari langit, tak henti2


Bila aku turun makin lebat
Orang2 susah nak jalan sebab aku sampai masuk dalam mata dorang
Tapi macam orang yang kumpul ramai2 tu
Nampak happy sangat
Gumpal2 aku pastu baling kat member2 dorang
Ada yang gumpal besar giler
Pastu dorang bwat maskot aku, Snowman
Tak tahula kenapa takde pulak Snowwoman
Ada yang buat rama2 bila dorang baring kat snowbed

Pastu semua tempat jadi putih
Nampak suci sangat, cantik
Orang pun sibuk ambil gambar

Bestnye kalau aku jadi salji
Semua orang bergembira bila aku turun..


Tapi kalau aku turun lama sangat
Ada jugak orang susah hati
Susah nak jalan, susah nak bawak kereta
Kadang2 sampai sekolah cuti
Ada yang tak dapat pergi kerja
Ada yang kena frostbite, sakit sebab sejuk membeku
Dan macam2 lagi la

Aduhh kesian pulak kat dorang
Terus rasa tak suka kenapa aku turun
Nak buat macam mana
Bila sampai masa, aku akan turun jugak..

Memutihkan muka bumi dan meresapkan kedinginan kepada makhluk2 bumi


Snow across the UK as on BBC 2/2/2009

4 comments:

Deviant Space said...

snowfight!!!!

HotPink said...

bestnye tengok salji itussssss!!

Mohd Shahnom Ismail said...

memang tepat la
perempuan umpama salji
or salji umpama perempuan

AsyAnis said...

Snow white..pompuan kan tu? ~